BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Opplev Nesodden - ECPv6.0.6.2//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:Opplev Nesodden
X-ORIGINAL-URL:https://opplevnesodden.no
X-WR-CALDESC:Events for Opplev Nesodden
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Oslo
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20260329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20261025T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260624T190000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260624T203000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260601T070239Z
LAST-MODIFIED:20260601T070306Z
UID:6089-1782327600-1782333000@opplevnesodden.no
SUMMARY:Opera på hyber'n
DESCRIPTION:Opera på hyber’n er et operapub-konsept som gjester Annas hybel ca en gang i måneden. Det blir tre sett á ca 15 min med god pause mellom der man kan kjøpe noe godt i baren.\nDen 24. juni kl 19 er det Bente Eggum Johannessen\, Mariann Fjeld-Solberg\, Stina Levvel og Eirik Haug Stømner som står for underholdningen. \nBilletter koster 200 kr og det kan fort bli utsolgt. Derfor anbefaler å bestille på forhånd ved å vippse til nr 967269. Vil flere sitte sammen\, kan én vippse for alle på bordet!
URL:https://opplevnesodden.no/event/opera-pa-hybern-8/
LOCATION:Annas Hybel\, Fjellstrandveien 1\, Fjellstrand\, 1458\, Norge
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/06/Facebookarrangement_20260528_222149_0000.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260627T200000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260627T220000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260623T061039Z
LAST-MODIFIED:20260623T061039Z
UID:6114-1782590400-1782597600@opplevnesodden.no
SUMMARY:Standup på Nesodden Vertshus
DESCRIPTION:🌞🍻 Sommer. Latter. VM-stemning.\nLørdag 27. juni varmer vi opp til England-kampen med standup på Nesodden Vertshus 🎤😂⚽\n🇬🇧 + 🇳🇴 Engelsk og norsk standup\n🔥 GRATIS inngang – proffe komikere\nTa med gjengen og gjør en hel kveld ut av det! \nKomikere på programmet:\n🎤 Martin Brurås\nGalgenhumor\, uventede vendinger og en energitank som har gått tom. Martin er en komiker som har gjort stort og smått\, fra store klubbkvelder til små puber. \n🎤 Helene Husvik\nHelene finner humor i sitt skråblikk på samfunnet og sitt eget liv – med null filter\, selvironi og glimt i øyet. \n🎤 Samuel Knudsen\nSamuel har vært en fremadstormende aktør innen norsk standup i over 14 år. Allerede som 37-åring har han rukket å stå på mer enn fem ulike scener rundt omkring i Oslo – opptil flere ganger \n🎤 Dušan Lovre\nDušan is a 40-something guy who does comedy because nothing else makes any sense. Making a living as a software developer\, he spends the rest of his time finding silliness in everyday beauty and horrors \n🎤 Jan Wehrmann\nJan er selve reinkarnasjon på en midtlivskrise for forsiktige\, statsansatte\, rotløse og blakke menn som gjerne vil ha litt spenning i hverdagen og som endte opp med å gjøre stand-up. Han er fortsatt like blakk\, men tidvis lever han nå med litt høyere puls. Jan har gjort stand up siden 2019\, og har vært morsom på og av små og store scener siden da. \nKonferansier:\n🎙️ Scott LaHart\nEn deadpan\, absurdisk komiker\, født i New York\, bosatt på Nesodden og nå dobbel statsborger. Opptrer jevnlig på mange av de største klubbene i Oslo og i byer over hele Sør-Norge. Han nylig debuterte på Latter og nylig gjort standup på et utsolgt Rockefeller ifm Aftenpodden USA livepod. \nStandupen hans går på engelsk\, men han kaster inn noe norsk her og der\, og har mange referanser til både det norske og amerikanske samfunnet. \nScott står bak Standup Nesodden og gleder seg til å gi halvøya enda flere fine standupkvelder framover. \nShowet begynner ca kl 2000\, men fint om du komme litt tidligere for å få plass (og absolutt ikke dumt å reservere et bord heller 🙂
URL:https://opplevnesodden.no/event/standup-pa-nesodden-vertshus-7/
LOCATION:Nesodden Vertshus\, Lyngåsveien 24\, 1452 Nesoddtangen
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/06/Standup-Nesodden-fb-banner-june.jpeg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260628T200000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260628T213000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260410T091253Z
LAST-MODIFIED:20260410T091253Z
UID:5918-1782676800-1782682200@opplevnesodden.no
SUMMARY:ELLA MARIE - med fullt band!
DESCRIPTION:Søn. 28. juni kommer ELLA MARIE til Hellviktangen! \nHun er en samisk artist\, skuespiller og aktivist fra Tana i Finnmark. Gjennom sju år som frontfigur i bandet ISÁK har hun blitt hyllet for sin energiske scenepersonlighet og lidenskapelige formidling av joik. I 2024 debuterte Ella Marie som soloartist på Riddu Riđđu og Øyafestivalen\, med tidløs og kraftfull indiepop på nordsamisk. \nHun fikk sitt nasjonale gjennombrudd i 2018\, da hun gikk av med\nseieren i STJERNEKAMP. Med over 245 millioner avspillinger på Spotify og samarbeid med artister som Alan Walker\, turnerte Ella Marie hele verden med ISÁK frem til 2023.\nBLOD\, KAMP OG SAMHOLD \nI oktober slapp Ella Marie sitt første soloalbum – VARRA – et album som stiller makthaverne til veggs og spør: Hvem har blod på hendene?\nVarra betyr “blod” på samisk\, og albumet kretser rundt både personlige og kollektive kamper. Bak tittelen ligger tema om både det fysiske blodet som har blitt utgytt gjennom samisk historie og betydningen av samisk identitet i dag. Gjennom musikken knytter Ella Marie disse dimensjonene til egne erfaringer – der personlig smerte møter stolthet og motstandskraft. I tekstene er hun brutalt ærlig.\nPå scenen er hun både fryktløs og sårbar\, og hun formidler et budskap om stolthet\, motstand\, håp og solidaritet som berører langt utover det samiske miljøet. Med sin styrke og kompromissløse integritet\, er Ella Marie et unikt forbilde i dagens samfunn og en banebryter for en ny generasjon kunstnere.\nMusikalsk er VARRA et kompromissløst prosjekt der joik\, pop\, akustiske og elektroniske elementer smelter sammen til et sterkt og tidvis mørkt uttrykk. Hun turnerte hele Skandinavia med over 40 konserter i fjor. \nElla Marie Hætta Isaksen – vokal\nTea Megaard – gitar\nHanna Skjerdal – bass\nKristian Lorentzen – keys\nLars Hagensen – trommer\n– og det samiske koret OSLOVE JUOIGANSIIDA\nLyd – Sigmund Nilsen \nBILLETTER:\nOrdinær billett: 485.- (inkl. gebyr TicketCo)\nRabattbillett: 250.- (reservert uføretrygdede og minstepensjonister) \nVELG BILLETT OG TID:\nPLENEN foran scenen (best sikt og lyd) – INNSLIPP VEST (mellom husene) fra kl.18:30!\nTERRASSEN – INNSLIPP ØST fra kl.18:00 til 18:30 (etter 18:30 innslipp vest!)\nKom gjerne for en deilig middag og kos dere sammen før konserten! (Ingen bordbestilling på sommerkonsertene). \nKONSERTSTART: kl. 20:00 \nMER OM ARTISTEN:\nELLA MARIE har brukt musikken sin til å kjempe for samiske rettigheter\, og er blitt en fanebærer for samisk stolthet og kultur. Hun er i dag anerkjent som en av de fremste aktivistene og rettighetsforkjemperne i Skandinavia\, etter flere årelange kamper for å beskytte samiske landområder.\nElla Marie er også skuespiller\, forfatter og podkaster\, i tillegg til å ha figurert i flere dokumentarer. Hun spilte hovedrollen i den kritikerroste filmen «Ellos eatnu – La elva leve»\, og har utgitt boken «Danne galggat diehtit mun lean sápmelaš – Derfor må du vite at jeg er same».\nHun har mottatt en rekke priser som Áillohaš musikkpris\, Fritt Ords Honnør\, Nordic Pioneer Prize\, Zola-prisen og Årets By:larmer. \nFoto: © FKP Scorpio/Nordic Live \nADKOMST:\nBÅT fra Aker brygge: Søndagsrute: .33 over hver hele time.\nBUSS 565 fra Tangen brygge til Hellvik\, gå 10-12 min (vakker tur) til Hellviktangen Kunstkafé (ned til venstre\, og bort Hellvikalleen).\nBIL: se veiforklaring Google map: Hellviktangen Kunstkafé \nOBS – PARKERING: Lurt å samkjøre eller reise kollektivt\, parkeringsplassen rekker ikke til 400+ gjester om alle kjører bil! \nKonserten er støttet av Kulturrom\, Privatmegleren Nesodden\, Kiwi Flaskebekk og Energihuset Sport & Fritid.
URL:https://opplevnesodden.no/event/ella-marie-med-fullt-band/
LOCATION:Hellviktangen Kunstcafè\, Hellvikalleen 60\, Nesodden\, 1459\, Norge
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/04/Ella-marie-scaled.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260702T191500
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260702T210000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260617T062402Z
LAST-MODIFIED:20260617T062402Z
UID:6109-1783019700-1783026000@opplevnesodden.no
SUMMARY:Konsert med Akira Sakata og Paal Nilssen-Love
DESCRIPTION:Ekslusiv konsert med den Japanske saksofonisten Akira Sakata og lokale trommeslager Paal Nilssen-Love. Sakata vil traktere klarinett og stemme. Nilssen-Love\, gonger og perkusjon. \nmer detaljert info: \nEkslusiv duo konsert torsdag 2. juli med japanske Akira Sakata og lokale Paal Nilssen-Love.\nKlarinett\, stemme og gonger.\nAkira Sakata er på kort Norgesbesøk i forbindelse med to konserter på Kongsberg Jazzfestival.\nPå Nesodden\, i det meget så spesielle lokalet\, Galleri Vanntårnet – Nesodden kunstforening\, vil Sakata og Nilssen-Love gjøre en ekslusiv konsert med begrenset antall plasser. Dører åpner kl: 18:45 og start kl: 19:15. Vanntårnet har en helt utrolig akustikk der rommet nesten er en forsterker. Lydbølger fra gongene får gulvet til å vibrere og fyller hele lokalet. I kombinasjon med gongene vil Sakata fly disse bølgene med hans stemme og klarinett. Sakata synger og resiterer gamle fabler og japanske dikt med en intensitet og nærvær som savner sidestykke. De som var heldige å høre Arashi på Nesodden jazzklubb i juni 2025 vet hva de kan forvente.\nKonserten er støttet av Nesodden Kommune og Norsk jazzforum.
URL:https://opplevnesodden.no/event/konsert-med-akira-sakata-og-paal-nilssen-love/
LOCATION:Galleri Vanntårnet\, Tårnstien\, Kongleveien 2\, Nesoddtangen\, 1452\, Norge
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/06/Akiralite-Sakata-photo-by-Lasse-Marhaug-DSC03193.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260703T210000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260703T230000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260521T135807Z
LAST-MODIFIED:20260521T135807Z
UID:6058-1783112400-1783119600@opplevnesodden.no
SUMMARY:ÅGE STEN NILSEN - Acoustic Stories
DESCRIPTION:Åge kommer til terrassen på View by Taste\, og byr på Akustiske historier og betroelser fra en rock’n rollers liv på landeveien. \nÅge Sten Nilsens musikalske reise har ført han til scener og konserthaller over hele verden med WIG WAM\, Ammunition\, Tony Carey\, som solo artist og mer. I en intim og akustisk forestilling tar Åge deg med på sin berg og dalbane i rockens tjeneste\, tonesatt av musikk fra hele hans 40 år lange karriere og fra hans inspirasjonskilder.\nEn akustisk forestilling som spiller på alle sinnsstemninger med kun en mann\, hans stemme og gitar på scenen\, og historier fra 40 år med levd liv på turné. Bli med på reisen i Åge Sten Nilsens annerledes-liv med access all areas… \nBio: ÅGE STEN NILSEN ble født den 22. november 1969 i Sarpsborg og ble introdusert for musikk gjennom sin farfar Rolf Nilsen som spilte klarinett. Åge er en av de mest profilerte rocke vokalistene i landet. Han scene-debuterte allerede i 1984\, og gjennom utallige Tv-produksjoner\, musikals\, show og bandkonstellasjoner gjennom 90-tallet fikk han sitt endelige store gjennombrudd i 2005 som vokalisten «GLAM» i WIG WAM.WIG WAM ble etablert i 2001\, og etter flere års turnering skapte bandet seg en stor tilhengerskare i Norge og Japan. \nDe fikk en 3.plass i MGP i 2004 med singelen «Crazy Things» fra bandets debut album «667 The Neighbour Of The Beast». I 2005 derimot vant WIG WAM MGP med mega hiten «In My Dreams» i 2005\, som endte på 9.plass i Eurovision Song Contest i Kiev samme år. Siden den gang har han turnert over hele verden med WIG WAM\, sitt eget rockeband Ammunition\, som solo artist og vokalist for flere av sine barndomshelter fra band som Rainbow\, Motörhead\, Europe m.fl. I 2007 produserte han sitt eget Queen hyllest show «The Show Must Go On»\, som siden den gang har blitt sett av over 700.000 publikummere gjennom utallige Kulturhus versjoner\, utendørs arrangement og arena versjoner i Oslo og Trondheim Spektrum. I 2022 fikk han sin første hit i USA med WIG WAM\, gjennom tema låten til Hollywood produsent James Gunn’s HBO MAX serie «Peacemaker» med John Cena i hovedrollen. Dette førte til at WIG WAM de seneste årene har turnert i USA og vært på plakaten på utallige store Amerikanske rockefestivaler og rocke cruise. \nÅge har gitt ut 15 studio album (7 med Wig Wam\, 5 solo album\, 2 med Ammunition\, 1 med Europe gitarist John Norum) og 2 live album (1 med Wig Wam og 1 med The Show Must Go On)\, medvirket i en rekke musikaler og show og vært programleder i 3 sesonger for Singing Bee å TV3. Han har medvirket 5 ganger i MGP som artist (1998 3.plass\, 2004 3.plass\, 2005 1.plass\, 2017 2\,plass og 2025 4.plass) og 2 ganger som låtskriver (2008 The Cube\, 2021 JORN). Åge har også medvirket i hovedroller i musikaler som «HAIR»\, «Which Witch»\, «CHESS» og «WE WILL ROCK YOU». Åge er for tiden i full gang med innspillingen av et kommende WIG WAM album og et solo album\, og turnerer med sitt solo band «Åge Sten Nilsen – Full Circle»\, hvor han presenterer det beste fra hele sin karriere live. \nÅge er også tilbake for fullt med sin Queen hyllest «The Show Must Go On»\, med 50 år jubileum showet for de to mest ikoniske Queen albumene «A Night At The Opera» og «A Day At The Races». Forestillingen går over landet under tittelen «The Show must Go On – Queen\, The Golden Years 1975-1976». G-netic Music
URL:https://opplevnesodden.no/event/age-sten-nilsen-acoustic-stories/
LOCATION:View by Taste\, Håkonskastet 5\, 1453
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/05/Age-sten-Nilsen-scaled.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260710T200000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260710T213000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260410T091223Z
LAST-MODIFIED:20260410T091223Z
UID:5922-1783713600-1783719000@opplevnesodden.no
SUMMARY:ADMIRAL P - med fullt band!
DESCRIPTION:Fredag 10. juli kommer ADMIRAL P til Hellviktangen! \nJepp\, det er helt sant! Og med seg har han et forrykende liveband\, med musikere fra hele verden som han har spilt med i mange år. De er kjent for sin rå musikalitet og eksplosive energi – hver konsert blir en egen opplevelse\, med en artist som gir alt! \nADMIRAL P er en av Norges mest markante og folkekjære soloartister\, med en særegen blanding av reggae og norskspråklige tekster\, og et sterkt budskap om kjærlighet\, samhold og livsglede.\nFødt og oppvokst med gatekulturen i Zambia til han var 13\, med zambisk mor og norsk far\, hadde Philip Boardman en unik livsreise. Da familien flyttet til Norge ble møtet med et nytt språk og samfunn en overgang som kom til å prege både livet og musikken hans. Kort etter ankomsten til Norge døde faren\, og ungdomsårene ble utfordrende. Musikken ble hans anker i tilværelsen.\nInspirert av morens reggaeplater utviklet han et sterkt forhold til sjangerens budskap og kraft. I 1999 møtte han DJ og produsent Selecta Daniel «Lion»\, og sammen startet de Jah Ark Manifest\, et av Norges mest innflytelsesrike reggae-soundsystemer. Dette markerte starten på en musikalsk reise som skulle gjøre Admiral P til en banebryter for reggae på norsk.\nMed hits som «Snakke litt»\, «Engel» (Spellemannpris-vinner)\, «Kallenavn»\, «Hei Madam»\, «Spinnvill» m.fl. – og over 150 millioner streams har Admiral P for lengst befestet sin plass som en sentral skikkelse i norsk populærmusikk. Han er rett og slett enestående i Skandinavia.\nVi kan garantere et forrykende show denne sommerkvelden i havkanten\, fylt med varme hjerterytmer fra Norges og Skandinavias store reggae-stjerne! Han har vært i studio og har med seg nye låter! Det er bare å glede seg! \nPhilip Boardman aka Admiral P – vokal\nOlve Flakne – gitar (Trondheim)\nKhalid Younis – bass\, vokal (Sudan)\nHenrik Mosnes – keyboard (Oslo)\nNick Hatch – trommer (Australia)\nMaria Sandsdalen – korist (Asker)\nMakeda Dyhre – korist (Etiopia)\nHugo Alvarstein – lyd \nBILLETTER:\nOrdinær billett: 595.- (inkl. gebyr TicketCo)\nRabattbillett: 250.- (reservert uføretrygdede og minstepensjonister) \nVELG BILLETT OG TID:\nPLENEN foran scenen (best sikt og lyd) – INNSLIPP VEST (mellom husene) fra kl.18:30!\nTERRASSEN – INNSLIPP ØST fra kl.18:00 til 18:30 (etter 18:30 innslipp vest!)\nKom gjerne for en deilig middag og kos dere sammen før konserten! (Ingen bordbestilling på sommerkonsertene). \nKONSERTSTART: kl. 20:00 \nADKOMST:\nBÅT fra Aker brygge: halvtimesrute: .03 og.33 over hver hele time.\nBUSS 565 fra Tangen brygge til Hellvik\, gå 10-12 min (vakker tur) til Hellviktangen Kunstkafé (ned til venstre\, og bort Hellvikalleen).\nBIL: se veiforklaring Google map: Hellviktangen Kunstkafé\nOBS – PARKERING: Lurt å samkjøre eller reise kollektivt\, parkeringsplassen rekker ikke til 400+ gjester om alle kjører bil! \nFoto: © Rune Bendiksen \nKonserten er støttet av Kulturrom\, Privatmegleren Nesodden\, Kiwi Flaskebekk og Energihuset Sport & Fritid.
URL:https://opplevnesodden.no/event/admiral-p-med-fullt-band/
LOCATION:Hellviktangen Kunstcafè\, Hellvikalleen 60\, Nesodden\, 1459\, Norge
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/04/ADMIRAL-P.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260719T200000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260719T213000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260410T091142Z
LAST-MODIFIED:20260410T091142Z
UID:5926-1784491200-1784496600@opplevnesodden.no
SUMMARY:DANCE WITH A STRANGER
DESCRIPTION:Søndag 19. juli – DANCE WITH A STRANGER – til Hellviktangen! \nDet er nesten ikke til å tro\, men det ER sant! Selveste! Med fullt band! Vi hopper på ett bein\, vi ler og gliser – og gleder oss heftig og begeistret! \nDANCE WITH A STRANGER ble startet i 1984 og ble en av Norges største popsuksesser – både her hjemme og i Europa. Gjennom sin særegne sound inspirert av blues\, jazz\, soul\, rock og pop tok de publikum med storm og representerte noe helt nytt i norsk musikkliv. Gjennombruddet kom da de spilte «Everyone Needs a Friend» på Spellemannsprisen i 1988. Over natten var de allemannseie.\nBandets to frontfigurer fra starten – FRODE ALNÆS og ELG – har egne solokarrierer\, men fortsetter å turnere med DWaS – til vår alles store glede! ELG ble attpå til kåret til «Århundrets stemme» i Norge\, og var med i Hver gang vi møtes på TV2.\nDet er en stor ære å få dem til Hellviktangen! Her vil billettene gå unna\, så nøl ikke\, unn dere en kveld dere aldri vil glemme! \nFrode Alnæs – gitar\, vokal\nØivind ELG Elgenes– vokal\, gitar\nJørun Bøgeberg – bass\nRune Arnesen – trommer\nHilde Norbakken – vokal\, keyboards\nÅshild Mundal – vokal\, keyboards\nStåle Fylkesnes – Lyd \nBILLETTER:\nOrdinær billett: 650.- (inkl. gebyr TicketCo)\nRabattbillett: 250.- (reservert uføretrygdede og minstepensjonister) \nVELG BILLETT OG TID:\nPLENEN foran scenen (best sikt og lyd) – INNSLIPP VEST (mellom husene) fra kl.18:30!\nTERRASSEN – INNSLIPP ØST fra kl.18:00 til 18:30 (etter 18:30 innslipp vest!)\nKom gjerne for en deilig middag og kos dere sammen før konserten! (Ingen bordbestilling på sommerkonsertene). \nKONSERTSTART: kl. 20:00 \nMER OM ARTISTENE:\nEtter 42 år på veien har DANCE WITH A STRANGER på imponerende vis beholdt (og fornyet!) sitt store publikum\, sin popularitet og vitalitet. De regnes fremdeles som et av Norges beste liveband og er kjent for sin musikalitet\, spilleglede og energi. Og ikke minst\, alle de fantastiske hitlåtene som er blitt klassikere – Everyone Needs a Friend\, The Invisible Man\, No More Sorrow\, Dance With a Stranger\, Lovers In the Night\, Only Love – og alle de andre.\nDebutalbumet (eget navn\, 87) solgte mer enn 125000 eksemplarer og ble belønnet med Spellemannspris (88). Også neste album «To» fikk Spellemann (89). Bandet har gitt ut åtte album og vunnet Spellemannsprisen hele tre ganger inkl. «Årets spellemann». De har hatt låter fra samtlige åtte album inne på VG-lista\, flere av dem på 1. plass. \nFoto: © Mona Nordøy \nADKOMST:\nBÅT fra Aker brygge: Søndagsrute: .33 over hver hele time.\nBUSS 565 fra Tangen brygge til Hellvik\, gå 10-12 min (vakker tur) til Hellviktangen Kunstkafé (ned til venstre\, og bort Hellvikalleen).\nBIL: se veiforklaring Google map: Hellviktangen Kunstkafé\nOBS – PARKERING: Lurt å samkjøre eller reise kollektivt\, parkeringsplassen rekker ikke til 400+ gjester om alle kjører bil! \nKonserten er støttet av Kulturrom\, Privatmegleren Nesodden\, Kiwi Flaskebekk og Energihuset Sport & Fritid
URL:https://opplevnesodden.no/event/dance-with-a-stranger/
LOCATION:Hellviktangen Kunstcafè\, Hellvikalleen 60\, Nesodden\, 1459\, Norge
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/04/DANCE-WITH-A-STRANGER.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260726T200000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260726T200000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260410T091114Z
LAST-MODIFIED:20260410T091759Z
UID:5930-1785096000-1785096000@opplevnesodden.no
SUMMARY:VALKYRIEN ALLSTARS
DESCRIPTION:Søndag 26. juli er VALKYRIEN ALLSTARS og TUVA SYVERTSEN tilbake på Hellviktangen! \nDe har vært her mange ganger\, og HVER gang blir det liksom litt bedre enn forrige gang! Hvordan er det egentlig mulig? De siste gangene har de hatt helt rå konserter her\, med en utrolig stemning\, så nå er det bare å glede seg! \nVALKYRIEN ALLSTARS er kjent som et av landets beste liveband\, og har siden debutplata med samme navn kom i 2007 gått foran i utviklingen av arrangert folkemusikk. Med inspirasjon fra jazz\, blues\, soul\, rock og reggae har bandet dratt i nye retninger for hver utgivelse de har sluppet\, og er kjent for konserter fulle av inderlighet\, energi og overraskende musikalske vendinger. De har et gnistrende samspill og et helt særegent uttrykk\, som de ikke deler med noen.\nSommeren 2025 kom Valkyrien endelig med sitt sjuende album – «Venter på noen\, som venter på noen» – som vi alle har ventet på! Forrige album “Slutte & Byne” fra 2020 fikk Spellemannsprisen og ble rost opp i skyene. Nå er det nye låter å glede seg til!\nErik har blitt enda bedre på gitar\, Martin har lært seg å spille banjo\, Magnus har limt bassen og Tuva har fylt pennen. I sommer blir det Valkyrien-fest på Hellviktangen igjen! \nTuva Syvertsen – vokal\, fele\, gitar\, torader\, synth\nMagnus Larsen Jr. – kontrabass\nErik Sollid – feler\, gitar\, vokal\nMartin Langlie – trommer\, banjo\, vokal \nBILLETTER:\nOrdinær billett: 485.- (inkl. gebyr TicketCo)\nRabattbillett: 250.- (reservert uføretrygdede og minstepensjonister) \nVELG BILLETT OG TID:\nPLENEN foran scenen (best sikt og lyd) – INNSLIPP VEST (mellom husene) fra kl.18:30!\nTERRASSEN – INNSLIPP ØST fra kl.18:00 til 18:30 (etter 18:30 innslipp vest!)\nKom gjerne for en deilig middag og kos dere sammen før konserten! (Ingen bordbestilling på sommerkonsertene). \nKONSERTSTART: kl. 20:00 \nADKOMST:\nBÅT fra Aker brygge: Søndagsrute: .33 over hver hele time.\nBUSS 565 fra Tangen brygge til Hellvik\, gå 10-12 min (vakker tur) til Hellviktangen Kunstkafé (ned til venstre\, og bort Hellvikalleen).\nBIL: se veiforklaring Google map: Hellviktangen Kunstkafé\nOBS – PARKERING: Lurt å samkjøre eller reise kollektivt\, parkeringsplassen rekker ikke til 400+ gjester om alle kjører bil! \nFoto: © Jacob Stærk \nKonserten er støttet av Kulturrom\, Privatmegleren Nesodden\, Kiwi Flaskebekk og Energihuset Sport & Fritid
URL:https://opplevnesodden.no/event/valkyrien-allstars-3/
LOCATION:Hellviktangen Kunstcafè\, Hellvikalleen 60\, Nesodden\, 1459\, Norge
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/04/VALKYRIEN.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260807T180000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260807T220000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260428T053532Z
LAST-MODIFIED:20260428T053532Z
UID:5986-1786125600-1786140000@opplevnesodden.no
SUMMARY:Felix Navarro og Comgoyá
DESCRIPTION:Salsakveld med 11 eksepsjonelle musikere med unik livsglede og rytmisk intensitet! \nDen verdenskjente salsamusikken fra Kuba fremføres av 11 eksepsjonelle musikere\, som bringer med seg en unik livsglede og rytmisk intensitet. Vokalistene i Comgoyá vet hvordan de engasjerer publikum og skaper ekte feststemning – det er rett og slett umulig å sitte stille når musikken fyller rommet! \n18:00 Dørene åpner og kjøkkenet holder åpent frem til konsertstart\n20:00 Konserten begynner \nBILLETTER 250.-\nEller kjøp i døra for 300.- \nHistorien om COMGOYÁ\nCOMGOYÁ ble opprettet i 2022 for å videreføre Santiago de Cubas afro-kubanske musikktradisjoner som representerer det beste av Cuba. Dette er et land hvor kulturelle tradisjoner fra Afrika\, Spania og Karibia samles og forvandles til musikk som sprudler av energi og rytme. Musikk og dans er ikke bare underholdning her – det er en livsstil\, en feiring av identitet og ren glede. Fra Havannas brosteinsgater til landsbyenes fargerike festivaler – rytmene pulserer overalt. Salsaens energi\, sonens sjel\, rumbaens rå kraft og timbaens eksplosivitet – den kubanske musikken treffer både hjertet og dansefoten. Med trommer som snakker\, trompeter som synger og vokaler som forteller historier\, inviterer vi deg inn i en verden fylt med lidenskap og bevegelse. \nBli med på en musikalsk reise Ta del i denne unike opplevelsen. Bestill dine billetter nå\, og gjør deg klar til å danse\, le og nyte en kveld du sent vil glemme. Musikerne Comgoyá er et enestående orkester sammensatt av musikere fra hele verden\, med spesialisering innen latinamerikanske rytmer. Orkesteret inkluderer den verdenskjente perkusjonisten\, Felix Navarro. \nBAND\nFelix Navarro Navarro (Kuba) på congas\nAntonio Torner (Mexico) på timbales / trommer\nBrage Rognlien (Norge) på trombone\nKaterine Espinal (Nicaragua) på piano\nKim Koffeld (Norge) på trompet\nJason Ernesto Thrane Storsve (Norge) bass\nJomar Cabrera Reyes (Kuba)\, vokal\nNorge Flores Falcon (Kuba)\, vokal\nRayner Tarin Camps (Kuba)\, vokal\nValerio Bottari (Italia) på gitar\nYasser Schøyen Rodriguez (Kuba). Bongas\, congas
URL:https://opplevnesodden.no/event/felix-navarro-og-comgoya/
LOCATION:Hellviktangen Kunstcafè\, Hellvikalleen 60\, Nesodden\, 1459\, Norge
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/04/2025_04_gruppe1-redigert-scaled.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260809T200000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260809T213000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260413T071522Z
LAST-MODIFIED:20260413T073629Z
UID:5937-1786305600-1786311000@opplevnesodden.no
SUMMARY:BJØRN EIDSVÅG - med fullt band!
DESCRIPTION:Søndag 9. august er BJØRN EIDSVÅG med fullt band tilbake på Hellviktangen! Etter fjorårets braksuksess kunne vi ikke dy oss\, vi bare måtte booke dem i år igjen! \nKnapt noen norsk artist er så folkekjær som Bjørn Eidsvåg. Etter et halvt århundre i musikkbransjen står han som en bauta i norsk musikkhistorie\, en artist flere generasjoner nordmenn har et sterkt forhold til.\nI 2024 fylte Bjørn 70 år i et fullsatt Oslo Spektrum\, og har siden spilt for fulle hus over hele landet med jubileumsturnéen «Ingen vei tilbake». Etter en begivenhetsrik høst og vinter med konserter og nytt show sist høst\, er han nok en gang klar for å innta festivalscenene – og Hellviktangen! \nBjørn er stadig aktuell med nye kreative krumspring. Etter hans deltakelse i «Hver gang vi møtes»\, hvor både Bjørns egne tolkninger og artistenes tolkninger av hans låter toppet listene\, har Bjørn blitt inspirert til å «pusse opp» sine egne låter i ny drakt. Da programmet var ferdig inngikk derfor Bjørn samarbeid med den 40 år yngre stjerneprodusenten Carl-Viktor Guttormsen\, som stod bak Emma Steinbakkens versjon av «Floden» som gikk helt til topps på listene og ble den mest spilte låta på Spotify i Norge i 2023. Siden har Bjørn gitt ut en rekke «nye» låter – som nye versjoner av klassikerne «Skyfri himmel»\, «Ringdans» og «Tør ikkje leva». \nBjørn Eidsvåg – vokal\, gitar\nKjetil Steensnæs – gitarer\, pedal steel\nBjørn Holm – bass\nAnders Engen – trommer\nMartin Windstad – perkusjon\nFrode Østang Mangen – keys\nOle-Petter Berger – lyddesign \nBILLETTER:\nOrdinær billett: 650.- (inkl. gebyr TicketCo)\nRabattbillett: 250.- (reservert uføretrygdede og minstepensjonister) \nVELG BILLETT OG TID:\nPLENEN foran scenen (best sikt og lyd) – INNSLIPP VEST (mellom husene) fra kl.18:30!\nTERRASSEN – INNSLIPP ØST fra kl.18:00 til 18:30 (etter 18:30 innslipp vest!)\nKom gjerne for en deilig middag og kos dere sammen før konserten! (Ingen bordbestilling på sommerkonsertene). \nKONSERTSTART: kl. 20:00 \nMER OM ARTISTEN:\nBjørns bakgrunn som prest og fra arbeid i psykiatrien har i stor grad påvirket låtene hans\, men også̊ hans evne til å formidle dem. Utallige nordmenn har et nært forhold til låter som “Eg Ser” og “Skyfri himmel”. De nære og såre temaene gjenspeiler seg også̊ i konsertene gjennom personlige historier med både alvor og humor. Bjørn har en unik evne til å komme tett på̊ sitt publikum\, og det er i møte med dem at musikken og historiene gjør dypest inntrykk. \nBjørn har gitt ut 28 album\, spilt over 80 konserter i året\, gitt ut bok\, hatt eget TV-program\, radioprogram og inntatt scenen på̊ Det Norske Teatret med egenskrevet teaterforestilling – for å nevne noe. Hans nysgjerrighet på̊ nye musikalske uttrykk har ført til mange spennende samarbeid med kjente artister fra Norge\, Sverige og Danmark\, som duetten “Mysteriet deg” med Lisa Nilsson. Låta vant Spellemannsprisen for Årets Låt og har over 10 millioner avspillinger på̊ Spotify. \nFoto: © Sara Angelica Spilling\, ATLN \nADKOMST:\nBÅT fra Aker brygge: Søndagsrute: .33 over hver hele time.\nBUSS 565 fra Tangen brygge til Hellvik\, gå 10-12 min (vakker tur) til Hellviktangen Kunstkafé (ned til venstre\, og bort Hellvikalleen).\nBIL: se veiforklaring Google map: Hellviktangen Kunstkafé\nOBS – PARKERING: Lurt å samkjøre eller reise kollektivt\, parkeringsplassen rekker ikke til 400+ gjester om alle kjører bil! \nKonserten er støttet av Kulturrom\, Privatmegleren Nesodden\, Kiwi Flaskebekk og Energihuset Sport & Fritid
URL:https://opplevnesodden.no/event/bjorn-eidsvag-med-fullt-band/
LOCATION:Hellviktangen Kunstcafè\, Hellvikalleen 60\, Nesodden\, 1459\, Norge
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/04/Bjorn-eidsvåg.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260814T210000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260814T230000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260521T135713Z
LAST-MODIFIED:20260521T135713Z
UID:6062-1786741200-1786748400@opplevnesodden.no
SUMMARY:Cash Commitment\, a tribute to Johnny & June
DESCRIPTION:Gled deg til en lun og stemningsfull kveld fylt med klassikere og fun facts fra hele Johnny Cash’ unike karriere.\nDu får høre låter som Ring of Fire\, Folsom Prison Blues\, Hurt\, Walk the Line – samt de ikoniske duettene med June Carter. \nCash Commitment har de siste årene gjennomført rundt 200 konserter\, og høstet lovord fra fullsatte livescener\, kulturhus\, kirker og festivaler. Det er ikke bare musikken – elsket av generasjoner – som treffer publikum\, men også den sterke kjemien på scenen\, den smittende spillegleden og den nære\, ekte kontakten med publikum. Uansett scene – liten eller stor. \nBandet startet som en akustisk kvartett\, men har de siste årene valgt et mer elektrisk uttrykk\, forsterket med sin egen «Luther Perkins» på el‑gitar. \nCash Commitment består av:\nBengt «Johnny» Jacobsen – vokal\, akustisk gitar\nKine «June» Steen Holst – vokal\, munnspill\, sporadisk hysterisk kazoo\nTotto Johansen – elektriske gitarer av ymse slag\, vokal\nHans Ulviken – kontrabass\, vokal\nBjørn Bakke – trommer\, cajon\, tulle‑vokal \nEn kveld med Cash Commitment er mer enn en konsert.\nDet er en opplevelse. \nVi anbefaler å bestille bord for en deilig mat-opplevelse i forkant av konserten: bord kan bestilles på nettsiden vår: View by Taste – Restaurant Nesodden
URL:https://opplevnesodden.no/event/cash-commitment-a-tribute-to-johnny-june/
LOCATION:View by Taste\, Håkonskastet 5\, 1453
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/05/Cash-Commitment.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260823T200000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260823T213000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260413T072651Z
LAST-MODIFIED:20260413T072651Z
UID:5942-1787515200-1787520600@opplevnesodden.no
SUMMARY:ODD NORDSTOGA
DESCRIPTION:Søndag 23. august kommer ODD NORDSTOGA for første gang til Hellviktangen! \nEtter to år «Langt heimafrå» på turné med Ingebjørg Bratland og med den ganske så ferske boka «Spelemann» i bagasjen er Odd Nordstoga igjen på soloturné\, slik mange av oss gjerne ønsker å høre ham. \nFå makter å beskrive poesien i hverdagen slik som Odd Nordstoga klarer\, det store i det lille\, det dype i det nære\, uten at det noen gang blir klisjefylt. Som når han synger om skogen\, om å lengte til sommeren. Han får oss til å danse\, selv om vi ikke kan det\, til å ville synge med av full hals om denne grisen som står og hyler. Det er aldri noen tvil om at denne mannen lever for å spille for publikum\, og det er jammen ikke rart at folk over hele landet har trykket ham til sitt bryst. \nEn konsert med Odd Nordstoga er en musisk og poetisk vitamininnsprøytning\, en dose omsluttende trygg varme som ligger i tekstene og musikken\, ja\, i selve mannen. Han trenger ingen store ord\, han bare oser varm tilstedeværelse. \nBoka Spelemann\, som kom ut til strålende kritikker i høst\, tok for seg det som har formet musikeren Odd\, og sangene hans. På denne konserten er det sangene selv som skal få oppmerksomheten. Nye og gamle\, melankolske og glade. Men også en og annen historie fra boka kan være med og sette farge på kvelden.\nOdd Nordstoga på vår utescene – aleine med gitaren\, trekkspillet og sine musikalske fortellinger\, vi gleder oss! Og det KAN hende at han tar med seg noen å musisere med\, den som lever får se! VELKOMMEN! \nBILLETTER:\nOrdinær billett: 595.- (inkl. gebyr TicketCo)\nRabattbillett: 250.- (reservert uføretrygdede og minstepensjonister) \nVELG BILLETT OG TID:\nPLENEN foran scenen (best sikt og lyd) – INNSLIPP VEST (mellom husene) fra kl.18:30!\nTERRASSEN – INNSLIPP ØST fra kl.18:00 til 18:30 (etter 18:30 innslipp vest!)\nKom gjerne for en deilig middag og kos dere sammen før konserten! (Ingen bordbestilling på sommerkonsertene). \nKONSERTSTART: kl. 20:00 \nMER OM ARTISTEN:\nNordstoga er mest kjent som soloartist\, selv om han også har spilt i en rekke band og konstellasjoner\, og fikk sitt store gjennombrudd i 2004 med soloalbumet «Luring». Albumet er en blanding av populærmusikk og tradisjonell folkemusikk\, og med tekster på dialekt har det solgt over 160.000 eksemplarer i Norge.\nHan har utgitt flere soloalbum som har fått strålende kritikker\, men har også et utstrakt og mangeårig samarbeid med en rekke store artister og musikere. Her nevnes bare noen få – Øyonn Groven Myhren\, Herborg Kråkevik\, Sissel Kyrkjebø\, Ingebjørg Bratland\, Arve Henriksen og KORK\, samt tekstforfatterne Ragnar Hovland og Stein Versto. \nEtter snart 30 år som artist er Odd fortsatt ekstremt produktiv\, han har bl.a. gjort musikk til NRK\, til barneserier\, spilt inn barneplate\, skrevet barnebøker\, gjort bestillingsverk til festspill\, skrevet musikk til filmen Kvitebjørn\, og mye mer. \nHan er nominert og har vunnet en lang rekke priser\, som Edvardprisen\, Prøysenprisen\, Gammlengprisen og selvsagt Spellemannprisen – med hele 18 nominasjoner (!) og vunnet 5 ganger!\,I 2004 ble han kåret til Årets Spellemann. \nFoto: © Agnete Brun \nADKOMST:\nBÅT fra Aker brygge: Søndagsrute: .33 over hver hele time.\nBUSS 565 fra Tangen brygge til Hellvik\, gå 10-12 min (vakker tur) til Hellviktangen Kunstkafé (ned til venstre\, og bort Hellvikalleen).\nBIL: se veiforklaring Google map: Hellviktangen Kunstkafé\nOBS – PARKERING: Lurt å samkjøre eller reise kollektivt\, parkeringsplassen rekker ikke til 400+ gjester om alle kjører bil! \nKonserten er støttet av Kulturrom\, Privatmegleren Nesodden\, Kiwi Flaskebekk og Energihuset Sport & Fritid
URL:https://opplevnesodden.no/event/odd-nordstoga/
LOCATION:Hellviktangen Kunstcafè\, Hellvikalleen 60\, Nesodden\, 1459\, Norge
ATTACH;FMTTYPE=image/jpeg:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/04/Odd-Nordstoga-.jpg
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Oslo:20260829T190000
DTEND;TZID=Europe/Oslo:20260829T230000
DTSTAMP:20260623T220803
CREATED:20260526T061630Z
LAST-MODIFIED:20260601T074339Z
UID:6068-1788030000-1788044400@opplevnesodden.no
SUMMARY:Standup: Harbø's Helaften m/Martin Lepperød og venner!
DESCRIPTION:Lørdag 29. august kommer fire av landets mest profilerte komikere til Nesodden! \nDette blir en kveld med tung humorfaglig kvalitet\, sterke personligheter og en lineup du vanligvis må til Oslo sentrum for å oppleve. \nDenne gangen har Mats Harbø med seg Snorre Monsson\, Gaute Berg Næss\, Martin Lepperød og Tom Styve til Flasken Scene for en latterfylt helaften lørdag 29. august. NB: Begrenset kapasitet. \nDører åpner: 19:00\nShowstart: 20:00\nVarighet: 90 minutter\nAldersgrense: 20 år.\nSe alle Mats Harbø-show her: https://www.amandusagency.com/… \nKomiker Mats Harbø tar med seg disse stjernene til Flasken: \nSnorre Monsson:\nKjent fra Gauteshow\, Ikke lov å le på hytta og Book of Mormon. Snorre er en av Norges mest allsidige humorprofiler\, med et unikt talent for både improvisasjon\, karakterer og standup. \nGaute Berg Næss:\nMange kjenner ham som Gucci Gaute fra Gauteshow på NRK. Skarp\, kompromissløs og alltid overraskende – Gaute er en komiker som skaper reaksjoner og store latterutbrudd. \nMartin Lepperød:\nNesoddens egen humorprofil. Martin har etablert seg som en av landets sterkeste standupkomikere\, kjent fra scene\, TV og podkasten Nesten Hele Uka. \nTom Styve:\nKjent fra Ikke lov å le på hytta\, men først og fremst en svært erfaren og solid standupkomiker med særegen stil og knallsterkt scenenærvær. \nOm Mats Harbø:\nMats Harbø er en ung og aspirerende komiker\, bosatt i Oslo. Nesoddingen startet karrieren på revyscenen i 2017 og har siden den tid stått under veletablerte forestillinger som Nieu Show\, Hangover\, Sommerlatter og Stand Up & Coming\, som har åpnet publikums øyne for 28-åringens lettbeinte humor og geniale vitser. \nPå Nieu Scene driver han klubbkvelden «Jubelcupen» med Henrik Schatvet\, samt podcastene «Røsk meg i Kjakan» gjennom Juicy Producy og «Da var det oss» gjennom Podimo. På eventsiden er Mats blitt anerkjent av en rekke storkunder som RiksTV\, Strim\, Spring Event\, AGS IT Partner og Røde Kors som konferansier og stand-up-komiker. Mats Harbø kan i tillegg bookes til bryllup\, julebord\, bursdagslag og andre eventer. \nOm Harbø’s Helaften:\nDe siste årene har Mats Harbø tatt med seg tungvektere i komikerverdenen til Nesodden gjennom konseptet «Harbø’s Helaften» (Bård Tufte Johansen\, Galvan Mehidi\, Christer Torjussen\, Henrik Thodesen\, Espen Abrahamsen\, Dag Sørås m.f.) og publikum elsker det! \nHarbø’s Helaften arrangeres annenhver måned på Flasken (Nesodden)\, med nye komikere hver gang. Latterbrølene høres langt utenfor Flaskens vegger\, og er du tidlig ute kan du kjøpe early-bird-billetter med hele 100 kr rabatt. Meld deg på Mats Harbø’s nyhetsbrev for å få info om nye show først: https://www.amandusagency.com/…
URL:https://opplevnesodden.no/event/standup-harbos-helaften-m-martin-lepperod-og-venner/
LOCATION:Flasken Kjøkken & Bar\, Kapellveien 84\, 1450 Nesoddtangen
ATTACH;FMTTYPE=image/png:https://opplevnesodden.no/wp-content/uploads/2026/05/29.-aug-IG-OLD.png
END:VEVENT
END:VCALENDAR